10 Sifat Terlalu Perlu Dielak

Posted by Admin | | Posted on 02.03



1. Terlalu manja
Sifat manja wanita sering dikaitkan sebagai suatu daya tarikan tersendiri. Banyak lelaki menyukai kemanjaan kekasihnya, because ia dapat membangkitkan sifat melindunginya. Namun jangan kemanjaan tersebut berlebihan. Wanita yang terlalu manja umpama anak kecil yang mengada - ngada. Paling teruk karenah wanita yang terlalu manja kelihatan buruk di hadapan umum. Sure akan memalukan teman lelakinya.

2. Terlalu tertutup
Wanita yang bersifat terlalu tertutup akan menghambat komunikasi. Padahal komunikasi sangat penting bagi menjaga keharmonian setiap hubungan. Baik lelaki ataupun wanita ingin mengetahui pengalaman, perasaan dan keinginan pasangannya.
3. Terlalu terbuka
Usually, orang bersifat terbuka adalah menyenangkan dan mesra. Namun sifat terlalu terbuka, kadangkala boleh bertukar sebaliknya. Orang yang terlalu terbuka akan mengungkap perkataannya tanpa melihat situasi dan keadaan, sukar menyimpan rahsia dan yang lebih buruk adalah kebiasaan, berkata - kata dahulu, berfikir kemudian serta melampau had sempadan

4. Terlalu Cerewet
Certain wanita tidak menyedari, betapa buruknya wanita yang terlalu cerewet. Jika seorang ibu cerewet kepada anaknya di waktu kecil maybe masih boleh dimaafkan. Namun cerewet kepada kekasih amat menyesakkan, meskipun dengan alasan “kerana aku sayang padamu”
5. Terlalu sensitive
Wanita yang terlalu sensitive akan membuat kekasihnya tidak bebas untuk meluahkan perasaan, kerana takut akan melukai hatinya. Padahal dalam hubungan cinta yang sihat kedua - dua belah pihak seharusnya saling mengungkapkan perasaannya dengan bebas. Sometimes gurauan juga boleh mengguris perasaan wanita yang terlalu sensitive sehingga pasangannya tiada mood untuk berlawak jenaka bagi menceriakan suasana.

To Be Continued!!!

Comments (0)

Posting Komentar